Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.01.2018 11:38 - 4-та индустриална революция и пощенските услуги
Автор: sindfeds Категория: Бизнес   
Прочетен: 640 Коментари: 0 Гласове:
0



Пощенският сектор е основен играч за иновации в логистиката, транспорта, комуникациите, е-търговията и цифровите услуги.

Кои иновативни технологии биха се намесили и биха повлияли на пощенските услуги?


 –С комбинацията от 3-Д принтерите /служещи като малки производствени единици/ и продуктовия дизайн / създаване на модели с помощта на компютър/ се постига  „персонализиране“ на пощенските услуги. Пощите биха могли да интегрират мрежа от 3-Д принтери в тяхната виртуална  мрежа и да осигуряват бързо създаване на прости или по-сложни обекти, вместо да бъдат създавани и транспортирани от отдалечени локации. 

 

·       Роботите ще се включват все по-активно в рутинно повтарящи се дейности и такива, изискващи висока прецизност на изпълнение. Това ще е нова генерация от автономни, мобилни и самообучаващи се роботи, които ще имат възможност за познаване на глас, обработка на големи данни, прогнозиране, диагностика, анализ на грешките, инспекция, мониторинг, и като автономни автомобили.

Ще участват активно в пощенската логистика – за сортиране на пакети, различни складови операции,   ремонтни дейности,  пакетиране и др.  като цяло все по-голямо сътрудничество между човек и робот – нов термин кобот.

 

·  Автономните превозни средстваИзползване на дрон за пощенски пратки. В Европа дроновете за пощенски пратки все повече набират популярност. В САЩ от съображения за сигурност и конфиденциалност се бави внедряването им за доставка на пратки.

 

·   Големите данни:  поради свързаността на нещата като коли, смартфони, уеб камери, сензорни мрежи и т.н огромен брой автономни източници на данни, непрекъснато генериращи разнообразни данни и то без човешка намеса - все по-нарастващ обем от цифрова информация, заедно с високи изчислителни възможности и скорост за комуникация.

Ако до сега пощите са използвали статистически данни за оценка и прогнози, сега данните са станали „големи“ и се налага използване на аналитични методи за ново знание и интелигентност. Интегрирйки оперативните и информационни технологии - оптимизиране на: сортировъчните, транспортните процеси и  доставките; 

Чрез моделиране и симулация на пощенските операции и компоненти =  прогнозиране на пощенски процеси,  подпомагане на вземащите решения на оперативно и на топ управленско ниво.

Системният анализ пък дава възможност да се прогнозират бъдещи динамични процеси и предложат алтернативни начини на действие като се прилага 3-мерна визуализация на информацията – дефиниране на тенденции, стратегии и дългосрочни визии.

 

·         Интернет на нещатата - Информацията за ежедневно движещи се „ресурси“ дава големи възможности за гъвкави доставки и то в кратко време след поръчката – чрез мобилни приложения, цифрова платформа те публикуват локацията и дестинацията си и могат да поемат избрани поръчки. Това е валидно особено за селскостопанските и отдалечени места.

Пощенските оператори могат да създадат интернет на пощенските неща = мрежа от автономни сензори, прикрепени към отделни компоненти на пощенската инфраструктура – пощенски кутии, камиони за доставки,  сортиращи машини и индивидуални пощенски единици и:

o   Сензори, поставени на отделни части  на пощенското превозно средство могат да идентифицират някои топлинни или вибрационни промени,  които в миналото са    създавали проблеми и да ги предотвратят като се замени частта, в удобно време;

o   Всеки пакет, или контейнер може да бъде снабден със сензор, който позволява да се проследява траекторията и местоположението му по веригата на доставката и да следаят дали работните му характеристики са оптимални и пр. Клиентите могат да следят непрекъснато / в РЕ време/ докъде е стигнал колетът им или докуменътт, който очакват да получат – валидно при дълги и комплексни вериги на доставка.

 

 Какви рискове има при внедряването им?

o   Потребителите на пощенски услуги ще трябва да предоставят повече лична информация, което би довело до риск за неправомерното й използване;

o   Потребителите с ниски доходи, ограничени цифрови умения или без интернет , ще бъдат изключени от новите технологично усъвършенствани пощенски услуги.     

o   Потребителите в отдалечените места, ще имат по-малък избор на услуги и ще трябва да плащат по-високи цени за тях;

o   Възрастните потребители или тези с физически проблеми ще разчитат на доставките до врата, което ги изключва от новите алтернативи на доставка.

 

 

 

 




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: sindfeds
Категория: Други
Прочетен: 1567503
Постинги: 178
Коментари: 628
Гласове: 132
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930