Прочетен: 727 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 29.03.2019 10:29
Uber[1] си правеше сметка да има 75 000 автономни превозни средства по пътищата тази година и таксита без шофьори в 13 града от 2022 (според вътрешните му разчети). За постигането на тези амбициозни цели, компанията която се надява да стане публична по-късно тази година, харчи по 20 милиона долара на месец за развитието на технологии за „самостоятелно шофиране“.
Цифрите, датиращи от 2016, рисуват картина на една компания, която отчаяно си поставя твърде амбициозни цели и е готова да харчи дори безотговорно, за да ги изпълни. Основателят на компанията - Травис Каланик призна, че Uber все още изостава в усилието си да развие автономната си тенхология, която според него е "екзистенциална"за бъдещето на компанията..
Ерик Мейховър - настоящият ръководител на технологиите за автономен транспорт обяви, че сметките Uber да има десетки хиляди автономни превозни средства в десетки градове от 2022 са "високо спекулативни" , са "предположения и приблизителни оценки." Въпреки че отказа да предостави някакви други числа, той заяви, че "вероятно ще се приложат различни сценарии за тези 13 града.
Ако Uber бяха запазили тези 20 милиона долара месечна план заедно с лихвения процент от началото на програматата си за автономни превозни средства, TechCrunch е изчислила, че те биха могли сега да похарчат повече от $900 милиона за ускоряване на изслезвания за за тях.
В контраст Waymo[2] – техният най-силен конкурент, похарчи $1.1 милиарда долара за своите автономни превозни средства от 2009 г. до края на 2015 г. и днес може да си позволи да харчи $1 милиард на година.
Валтер Братик – експерт, нает от Uber по делото между двете компании за кражба на търговска тайна от страна на Uber, докладва подробностите относно структурата на хардуерния отдел - през юни 2017 г. той се състои от 155 души, а 405 са работещите по софтуера. Тези цифри са в противоречие с обявените от Uber два пъти повече човека, а именно 1500 души, работещи в блока за овтономни автжомобили, въпреки че този брой може да включва и екипити за тест и операторите на превозни средства.
Наскоро бе направена публикация, в която Waymo твърди, че Uber присвоявайки техните търговски тайни е успял да ускори комерсиализацията на своята „автономна“ технология с повече от три години.
Всъщност, Uber е далеч от своите цели, даже регистирар нетна загуба от $865 милиона през последното тримесечие на 2018 г.
[1] Uber е технологична компания, със седалище в Сан Франциско, Калифорния, създала едноименно мобилно приложение за споделено пътуване, която работи в много градове на няколко страни. Фирмата използва смартфон приложение за получаване на заявките за превозване, и след това изпраща тези заявки до своите водачи (софтуерното приложение на Uber изисква потребителите и шофьорите да имат смартфон). Пътниците използват приложението, за да заявят превоза и да следят местоположението на запазения за тях автомобил. Заплащането става чрез кредитна или дебитна карта на пътника. В повечето страни 80% от заплатената сума взема шофьорът, 20% са за Uber. Към август 2016 г. услуга е достъпна в 66 страни и 507 града по целия свят.. Услугата Uber се оценява на повече от 40 милиарда щатски долара.
[2] Waymo е компания за разработка на технологии за самостоятелно управление . Waymo прохожда като проект на Google, след което става самостоятелно дъщерно дружество през декември 2016 г. В края на май 2014 г. Google разкри нов прототип на своя автомобил без шофьор, който нямаше волан, педал на газта или педал на спирачката, тъй като беше 100% автономна, През декември 2016 г. устройството е преименувано на Waymo. Името Waymo произлиза от мисията му, "нов път напред в мобилността".На 30 октомври 2018 г. Калифорнийският отдел за моторни превозни средства издаде разрешение за Waymo да експлоатира напълно автомобили без шофьори (т.е. автомобили без шофьори за човешка безопасност).Waymo е първата компания, получила такова разрешително, което позволява ежедневно и нощно тестване на обществени пътища и магистрали в Калифорния.
Тагове:
Самоуправляеми автомобили навлизат в пощ...
© Мамо, тъжен съм
© Къде днес обитават вандалите
US подкаст: Зеленски е един пълен глупак...