Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.04.2020 14:58 - EК ще преразглежда 3-та пощенска Директива с тенденция за разширяване на либерализацията на пощенския пазар
Автор: sindfeds Категория: Други   
Прочетен: 737 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 23.04.2020 14:59

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

От 2008 г. насам с прилагането на третата Директива за пощенските услуги пощенските компании в ЕС работят в напълно либерализиран пощенски пазар. По онова време Комисията и държавите-членки твърдяха, че либерализацията ще доведе до по-високо качество, по-голяма ефективност и по-добра ориентация към клиентите; по-ниски цени; повече и по-добри работни места.

Това не се случи. Пощенската либерализация се провали за пощенските работници, техните синдикати и в крайна сметка за гражданите, които също саи  потребители.

Те обещаха повишено КАЧЕСТВО, повече ефективност и по-добра ориентация към потребителя. В действителност повечето компании намаляват разходите, като съкращават, или предоставят на външни изпълнители пощенската мрежа. Пощите са превърнати в точки за достъп на бензиностанции или супермаркети с ограничени услуги.
О

Обществото отделя повече време и пътува по-далеч за достъп до пощенските услуги, тъй като има по-малко пощенски кутии и пунктове за получаване на колети. Новите приложения и електронни услуги принуждават хората да използват електронни печати и франчайзинг, както и предварително сортиране на пощата си. Моделите за доставка на групи (модел Uber) изискват от хората да организират собствени доставки на колети, базирани на платформа, или дори да доставят самите колети.


За да поддържаме пощенската услуга като услуга от общ икономически интерес, която осигурява социално и териториално сближаване и дава възможност на всички граждани да общуват помежду си, трябва да защитаваме съществуващата услуга и да лобираме при лицата, вземащи решения, за промяна на парадигмата.


Време е пощенските синдикати да се изправят срещу риториката на Европейската комисия. Либерализацията не доведе до по-високо качество. Това означава спад на заетостта и сериозно влошаване на условията на труд. Нещо повече, тя изложи на риск устойчивото финансиране на УПУ, а оттам и самата мисия на пощенските услуги.

Искаме да се гарантира, че приоритетите и исканията на синдикатите да са добре чути от лицата, които вземат решения.

Ревизирайки европейската регулаторна рамка за пощенски услуги, профсъюзите на UNI Europa Post & Logistics призовават за въвеждане на пълноправно гражданско право „да се консумира пощенски продукти“ въз основа на информиран избор между операторите.

Изборът става информиран, ако всички участници на пазара спазват всички законови и регулаторни стандарти, което в момента не е така. Целта е да се поддържа мисията на услугите от общ икономически интерес, за да се възползват гражданите и потребителите. За да постигнат това, пазарните оператори трябва да се състезават в рамките на регулаторно равнище, което се придържа към социалните и екологичните стандарти и не участва в надпревара по отношение на заплатите, условията на труд и търсенето на печалба.




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: sindfeds
Категория: Други
Прочетен: 1568306
Постинги: 178
Коментари: 628
Гласове: 132
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930