Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.08.2017 13:06 - За една по-справедлива gig икономика
Автор: sindfeds Категория: Политика   
Прочетен: 425 Коментари: 0 Гласове:
0




Статия № 3

Автор: Майкъл Силберман

IG Metall (Немски синдикат на работниците в металургията )

 Аз се включих в  "gig" икономиката още през 2008 година, когато създадох платформа за работниците на Амазон за търсене на клиенти. След нея, броят  и разнообразието на платформи за работа сякаш експлоадираха“ ...

Най-голямото предимство, което тези платформи предлагат на работещите, е лесния достъп до гъвкава трудова ангажираност. И, докато операторите на такива платформи следва да бъдат аплодирани, че разширяват достъпа за работа, то нарушеното равновесие – в полза на платформите и клиентите,  в ущърб на работещите, изразено в повечето платформи,  показва намаляване на правата на работещите и силата на преговорите в сравнение с „традиционната“ работа.  

Тъй като намаляването на преговорните права на работещите  е свързано с нарастване на икономическото неравенство, а неравенството  заплашва демокрацията, правата на работещите с  онлайн трудови платформи  следва да бъдат във фокуса на интересите на всеки, занимаващ се с настоящето и бъдещето на демокрацията.  

Критериите по-долу са един малък принос на международните, междусекторни усилия за разработване на по-справедливи и по-демократични онлайн платформи за труда.

  1.  Работниците не следва да бъдат класифицирани като самостоятелно заети лица, тъй като на практика те са служители . Въпреки това, някои платформи извършват контрол за мястото и времето на работа,  санкционират работещите и ги задължават да спазват условия, които не подлежат на преговори и са с намалено качество на трудовите условия.
  2. Работниците с он-лайн платформи трябва да имат право на контестация при отказ на плащане от страна на клиента. Тези случаи следва да се одитират и разглеждат от трета,  независима страна.
  3. Платформите следва да включват много ясни инструкции за условията на плащане и отказ от страна на клиента, за  се намали риска за недоразумения и некачествена работа;
  4. Заплащането на работницете следва да се определя в съответствие с минималните заплати за съответната работна локация и средните разходи за живот и то с квалифицикация като служители с КТД;
  5. В случаите на технически проблеми на платформата, работниците не следва да плащат за загубеното време за изпълнението на техните задачи;
  6. Работниците следва да бъдат информирани кои са техните клиенти и каква е целта на тяхната работна задача;
  7. Работни задачи, свързани със стрес, порнография т.е. психологически натоварващи следва да бъдат ясно означени. На работниците, извършващи подобни задачи следва да се предостави съвет или подкрепа, платени от клиента или оператора на платформата;
  8. Работниците сладва да имат възможност да изразяват своите желания и интереси пред операторите на платформи, вкл. за организиране в синдикати, преговори, участие в работнически комитети и пр.
  9. Отказване на работни задачи от страна на работещите, следва за бъде допустимо и да се ръководи от човешки оператор на платформата;
  10. Работниците следва да имат възможност за предоставяне на референции и трудова история, по всяко време.



Гласувай:
0
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: sindfeds
Категория: Други
Прочетен: 1027524
Постинги: 136
Коментари: 620
Гласове: 100
Календар
«  Октомври, 2018  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031