Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.01.2021 11:59 - Как COVID-19 се отразява на е-търговията и логистиката
Автор: sindfeds Категория: Бизнес   
Прочетен: 1432 Коментари: 0 Гласове:
0



60% от електронните търговци посочват, че срещат трудности във веригата на доставки.

Онлайн магазините все още поддържат своята дейност, но повече от половината съобщават за проблеми във веригата на доставки. Това показва седмичното проучване на Ecommerce Europe за оценка на въздействието на епидемията от коронавирус върху електронната търговия. Проучването е със специален акцент върху състоянието на логистиката. В него са взели участие членове на национални асоциации за електронна търговия от 13 европейски страни.

93% от всички анкетирани посочват, че са напълно или частично блокирани, което означава, че гражданите в тези страни могат да се придвижват с ограничения. Онлайн магазините все още имат право да поддържат дейността си. В повече от половината случаи (60%) е-магазините срещат проблеми във веригата на доставки. Забавянията на доставките се дължат, както на ограничения и проблемите при вноса на стоки от трети страни, така и на общите ограничения по веригата на доставки, например в производствените обекти, водещи до недостиг на определени продукти.

Въпреки че се очакваше затварянето на физическите магазини да доведе до засилен натиск върху е-търговците в много страни, само 27% от анкетираните посочват, че това е така. В тези случаи магазините, които затварят физическите си обекти, започват онлайн продажби.
Участниците в проучването, информират за значителен натиск върху операторите за доставки на колети в техните страни. 60% от анкетираните определят „малко отрицателно въздействие“ върху доставките на колети, а 33% - „силно отрицателно въздействие“. Това до голяма степен се дължи на засиления натиск върху операторите за доставка, което води до забавяне. Например в Испания дори пощенски пунктове са блокирани, което ги ограничава до универсални пощенски услуги. Частните куриери решават индивидуално дали да продължат своята дейност. За разлика от тях, в Швейцария доставките на колети и пощенските услуги се считат за част от критичната инфраструктура.

По отношение на трансграничната доставка, 86% от анкетираните заявяват, че оператори за доставка на пратки „не ограничават“ или „имат ограничение да доставят в чужбина“. Тези, които посочват, че е имало проблеми, споменават, че това до голяма степен се дължи на липсата на въздушни линии.


Повече от половината от анкетираните (64%) посочват, че когато физическите магазини не могат да функционират страната им, те предлагат алтернативни възможности за доставка на продукти до своите потребители. В 78% от случаите тези магазини започват да продават онлайн.




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: sindfeds
Категория: Други
Прочетен: 1567448
Постинги: 178
Коментари: 628
Гласове: 132
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930